6 Şubat 2012 Pazartesi

Pazarlamanın Parlamayan Yıldızı

Yürüttüğünüz o büyük reklam kampanyalarına rağmen metrelerce uzanan raflarında ürününüz tüketici ile baş başadır. İşte o son karar anında ürününüzü bir adım öne çıkarabilecek en etkili ve son silahınız ambalajınızdır.
Ambalajın sadece ürünün fiziksel ve kimyasal korunma, taşınma kolaylığı sağlama ve ürün hakkında teknik bilgi verme görevini üstlendiği yıllar çoktan geride kaldı. O artık önemli ve etkili bir pazarlama elemanı.
Ambalajınızın estetik ve ergonomik dizayn, göz alıcı ve ürününüzün içeriği ile uyumlu renkler, doğru görseller, sağlıklı malzeme, taşıma ve kullanım kolaylığı gibi burada sayamıyacağım pek çok özelliği taşıdığına emin olmanın yanında ürününüzün en önemli bulduğunuz özelliklerini müşterinize son bir kez daha hatırlatma şansınız olduğunu da unutmamak gerekir. 
Başka bir ifade ile ambalajınız tüketicinizle konuştuğunuz son ve belki de tek gerçek anda kendinizi ifade şansınızdır. Ürününüz sizi temsil eder tıpkı elemanlarınız gibi. Satış elemanlarınızın eğitimine, kılık kıyafetine, üslubuna gösterdiğiniz özeni düşünürsek ürününüzün bundan daha iyisini hak ettiği muhakkaktır.


Ayrıca sadece ambalaj farklılıklarıyla ürününüze yeni pazarlar yaratılmasında mümkündür. Bunun en güzel örneği henüz ülkemizde bulunmayan sıkma ambalajlarda satışa sunulmuş bebek gıdalarıdır. Amerika'da sunduğu kullanım ve taşıma kolaylıkları ile cam şişedeki rakiplerine kısa sürede önemli bir fark atan bu alternatif, hazır bebek gıdalarına 'on the go' konseptini kazandırmış durumda. Minik bir bebekle İstanbul New York arasında yaşayan bir anne olarak yaratıcısına teşekkürü bir borç biliyorum :)
Benim gözlemleyebildiğim kadarı ile ülkemizde şu sıralar ambalajlarda çocukları hedef alan uygulamalar popüler. Üzerindeki resmin etkisiyle deterjan konusunda alım kararını belirleyen çocuklar tabii ki yok değil. Ama kanaatimce bu tip 
uygulamalar ambalajın gücü açısından iyi birer örnek olmakla beraber yaratıcılık açısından zayıf ve belki etik açısından da yanlış olarak değerlendirilebilir.
Konunun uzmanı olmadığım için teknik değerlendirmelere gitmem doğru olmaz ama bir pazarlamacı olarak ülkemizde kişi başına düşen sosyal medya uzmanı, art direktör, grafiker, imaj yöneticisi, dijital pazarlama uzmanı, web dizayncı, markalaşma uzmanı sayısı dikkate alındığında ambalaj tasarımı alanında ciddi bir uzmanlaşma açığı olduğuna inanıyorum. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder