19 Şubat 2012 Pazar

Global Markaya Giden Yol "Glokalizm"

Herkesin global olmakla övündüğü günümüzde, hem de hazır New York'da yaşarken neden ' Glokalizm' diye soranlara..
Şahsen insan ilişkilerinde, özellikle pazarlama iletişimi söz konusu olduğunda global yaklaşımların başarılı sonuçlar vermeyeceğine inanan bir iletişimciyim. Bilgi globaldir, teknoloji globaldir ama insanın globali olmaz. Farklı kültürler içinde yetişmiş insanların bu bilgiyi yorumlayışı, teknolojiyi kullanışı tıpkı evet derken kafasını sallama şekilleri gibi farklıdır. 
Kültürler arasında sadece sofraya konan yemekler değil sofra adabı da büyük farklılıklar gösterir ama bu insanların farklı mutfaklara ilgi duymasına, bazı yemekleri severek yemesine ve hatta bazen de kendi evinde yapmasına engel değildir. Çoğaltılabilecek örneklerden gelmek istediğim nokta özetle şu ki; başka kültürleri tanıyan, farklı kültürlerdeki insanlarla yaşama becerisi gösterebilen ve hatta bundan zevk alan insanlar vardır ama bunlar bireyin başka kültürlere doğru  çıkılmış deneyimsel yolculuklarından başka bir şey değildir.
Kişileri ve toplumları yönlendiren en önemli gerçek kültürdür. Eskilerin örf-adet-gelenek-görenek dedikleri toplum dinamikleri , son zamanların popüler deyimiyle 'kültür kodları' çözülmeden oluşturulacak hiç bir iletişim çalışmasının başarıya ulaşacağına inanmıyorum. Değil mevcut pazara hitab etmek, uzun vadeli bir strateji ile gelecek nesilleri şekillendirmeyi, yeni bir giyim tarzı veya içecekle bir toplum tanıştırmayı hedeflemiş firmalar için bile mevcut kültürü çözümleyebilmiş olmak şarttır. 
Başarılı iletişim çalışmalarının yaratması gereken en önemli etkinin 'yakınlık' hissi olduğuna inananlardanım. 'Yakınlık' kurmayı başaran firmalar içinde, siyasi partilerde içinde başarı kaçınılmazdır. Yakınlık ise ancak doğru tanımlanmış  hedef kitlelere yönelik doğru yaklaşımlarla kurulabilir. 
Şahsen dünyadan haberdar, global eğilimleri takip eden, büyük hedefleri olan ama adımlarını mümkün olan en başarılı segmentasyonu yaparak, lokal uygulamalarla atan firmaların bir dünya markası olabileceği inancındayım. Nice nice dünya markalarına sahip olmak ümidiyle.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder