9 Mart 2012 Cuma

Sosyal Medya Nedir ? Ne Değildir ?

Sosyal medya şirketlere pazarlama iletişimi açısından pek çok fırsat sunan yeni bir mecradır, ama ancak özenle oluşturulmuş bir pazarlama planın, dikkatle yönetilen bir parçası olması durumunda faydalarından söz edilebilir. Sosyal medya diğer mecralardan farklı olarak müşterisi ile firma arasında daha çift taraflı ve birebir bir ilişki yaratır. Başka bir ifade ile bu mecra "söylemek" değil "konuşmak" yeridir. Firmaya konuştuğu kitleyi tanımlama fırsatı verirken tüketiciye de anında tepkisini gösterme şansını verir.
Firmayı her yerden ve her zaman ulaşılabilir kılarken bunun potansiyel sorunlarını da içinde barındırır.
Sosyal medya markanıza "ses" verebileceğiniz bir mecradır, ama sadece istediğiniz şeyleri duyabileceğiniz bir mecra değildir. Müşterinizle daha güçlü ve uzun vadeli bir bağ kurmanıza yardımcı olur ama şikayetleri absorbe eden bir müşteri temsilcisi lüksünü elinizden alır. Bu mecrada paylaşım ve şeffaflık esastır. Platformlarınızdan size yöneltilen şikayetler herkesin bilgisi dahilindedir ama probleme yaklaşım şeklinizle bu negatif durumu pozitife çevirme şansını da size verir. 
Klasik mecralara oranla daha düşük tanıtım maliyetleri söz konusudur. Ama platformlarınız başarı ile yönetilemezse daha kısa sürede ve maalesef daha kalıcı imaj zedelenmelerine sebep olur. O nedenle hangi platformlarda yer alınacağı hayati bir karardır. Firmalar açısından en doğrusu hedeflerine en uygun ve yönetebileceği kadar platformda yer almak ve bulunduğu bütün platformlara profesyonelce belirlenmiş          "kendi sesini " götürebilmektir.
Firmaların sosyal medyadaki hedefleri uzun vadedeki pazarlama hedeflerinden bağımsız değerlendirilemeyeceği gibi  başarıları kıstasları da bu hedefler doğrultusunda belirlenmelidir.
Sosyal medyada yer almaktan olumsuz yorumlar sebebiyle çekinen firmaların acilen fark etmesi gereken en önemli gerçekse şudur; siz isteyin yada istemeyi bilginiz dahilinde olan veya olmayan pek çok platformda hakkınızda bilgi alışverişi yapılmakta. Öyleyse en akıllıcası bunları kendi kontrolünüzde olan platformlara taşımak ve olumsuzlukları yine bu platformda çözmek değil midir?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder